søndag 11. mars 2012

Øvingsoppgave 1

Prosessen med å skulle lage en film slik den skal lages, og ikke bare enkelte filmsnutter som man i ettertid ikke er av interesse for stort andre enn seg selv, er et nytt og vanskelig tema. Men når det er sagt så tror jeg at dette kan bli veldig bra lærdom. Så var det relevansen til Elektrofag da? Hvordan kan en slik filmproduksjon komme meg til nytte i et undervisningsopplegg? Arbeidskravoppgave 3 er et gruppearbeid, så det er lite relevant og litt for sært for de tre andre gruppemedlemmene å ta fatt på et slikt tema.
Har litt vanskelig for å se hvordan man skal klare å integrere en slik produksjon av en film i et programfag på for eksempel VG2 Data og Elektronikk. Det måtte bli i et tverrfaglig prosjekt i samarbeid med fellesfaglærere i Samfunnsfag, Norsk eller Engelsk.
Siden øvingsoppgavene er lagt opp til at vi skal øve på hele prosessen, så vil dette bli prøvet og ikke minst feilet en del. Som tema for denne filmen, så kan fornybar energi eller kraftproduksjon være passende tema. Nå er mitt felt mere over på Data og Elektronikk. Det må uansett bli en dokumentar. Klarer ikke å se for meg spillefilmen "Antennesignalet som forsvant".
Her forsøker vi å følge foreslåtte metoder, og går på med et åpent sinn.
Følg med i neste episode av Helge og jakten på den ultimate "elektrofilmen"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar